2013

Kjekkasåret 2013 – en oppsummering

Nå er det ikke lenge før vi beveger oss inn i ett nytt og spennende år! Men det er også viktig med en oppsummering av 2013!

Team Kjekkas utvider stallen!

Jeg pakket baggen og tok turen ned til Gran Canaria for å ta et par raske med Ingar Stokstad

Årets Kjekkas avslutning

Tradisjon tro avsluttes sykkelsesongen med en fest. I år byttet vi lokaler og festen ble holdt på Rustad Klubbhus på beste Oslo Øst.

Jessheim Vintermaraton

Søndag 17/11 gikk Jessheim vintermaraton av stabelen. Feige/fornuftige som vi er holdt det med halvmaraton, dvs. 2 runder av 10,5km oppe på de flate steppene på Jessheim.

Nøklevann Rundt

Som ny i klubben har jeg fått med meg at Nøklevann Rundt er uoffisielt klubbmesterskap å regne, og oppmøte på Hareløkka lørdag var derfor en selvfølge. Her traff jeg Espen og Tina, begge med kliss nye joggesko og jetlag etter New York-turen.

Den store Bakervare testen i Nordmarka Sør

Da var endelig tiden her for å legge bort pulsklokkene og nyte høsten med bakst og kaffe! Totalt 11 Kjekkaser møtte opp ved Maridalen klokken 9 for å gi seg ut på en tur som kanskje ble mye hardere enn folk hadde regnet med!

Birkebeinerrittet 2013

Kjekkaser til start var, Gorm, Nico, Tore, Pål Morten, Andreas, Bård J, Christian, Thomas og Espen. Ville drittværet slå til igjen? Oyes! Ville alle Kjekkasene klare merke? Oyes! Leverte klubben sitt beste Birken resultat? OYES!

Haute Route 2013

I slutten av august dro de fire kjekkasene Dag, Espen, Nico og Aleksander til alpene for å sykle Haute Route. I løpet av 7 dager syklet de over 750 km, passerte over 20 fjelltopper og klatret over 20.000 høydemeter.

Kongerittet 2013

Lørdag 17. august gikk Kongerittet av stabelen for 5. gang. Kongerittet er et rent grusritt med start og målgang på Nannestad. Distansen er 64 km med 950 høydemeter. Det var spådd 20 grader, sol og lite eller ingen vind. Det var to kjekkaser som stilte til start, Thomas Bjerke og Gorm Nøkleby.

CykelVasan

Undertegnede (Cippo-kjekkas) skulle få testet beina for første gang i CykelVasan (Sälen-->Mora) i et siste desperat forsøk på å få seedet meg til en bedre pulje i Birken.

Øyeren Rundt 2013

Vi hadde fått start i pulje 1 og Kjekkasene til start var Per Christian, Bård J, Gorm, Andreas, Nico, Tore og undertegnende! Starten smalt 09:00 og målet var seier!!

Die Rundfarth Nittedals 2013

Etter jeg flyttet til Nittedal fikk jeg nys om et lokalt etapperitt. Jeg tok kontakt med Sindre Eng som sitter i det «korrupte» styre og søkte herved min interesse! Rittet er kun for de lokale nittedølingene, men siden jeg hadde flyttet ditt fikk jeg lov til å delta!

Le Tour du Mont Blanc – galskap i Alpene

De som kjenner meg godt vet at jeg med jevne mellomrom får innfall til å melde meg på diverse konkurranser for å utfordre meg selv. Det kan gå bra (Axtri) og det kan gå tyngre (Marka 24).

Norseman 2013 – 14. plass

Lørdag var det endelig tid for å gjennomføre en konkurranse som har ligget og svirret i bakhodet de siste månedene, Norseman Xtreme Triathlon - 3,8 km svøm, 180 km sykkel og 42,2 km løp med målgang på Gaustatoppen. Med meg i støtteapparatet hadde jeg Nico, Alex, Kristian og Espen.

Grenserittet 2013

Vi var i år fem Kjekkaser som skulle ta turen til Strømstad for å sykle Grenserittet. Det var mye prat før rittet og mye forhåpninger om raske tider, da vi har hatt godt vær den siste tiden med lite nedbør.

Valdresrittet 2013

Etter noen rolige dager siden Lillehammer-Oslo med sene middager og slaraffenliv i Italia ble jeg invitert med av en kompis til å sykle Valdresrittet 2013, 54 km (17 km kjerrevei/sti, 37 km grusvei). Greit nok, det kan jo være bra med et ritt i Juli for å holde beina litt i gang når vi kommer til...

La Marmotte

04.45 ringer vekkerklokka. Aleks står opp og forbereder seg til race. De fire andre kjekkasene er ”heldige” og har start kl 07.50 og lar vekkerklokka ringe kl 05.30.

2. Plass Lillehammer - Oslo 2013

Det er ett døgn unna årets store mål og det bøtter ned! Kapasiteten på yr.no settes på prøve når flere tusen sjekker værmeldingen med 30 sekunders intervaller, det er nå tid for Lillehammer-Oslo!

Lillehammer - Oslo - Live tracking

I morgen er det klart for å årets store sykkelmål, Lillehammer - Oslo, og i forbindelse med det prøver vi å kjøre en live tracking fra en av følgebilene i morgen.

Tempo NM 2013

Som de fleste har fått med seg stilte Jon Morten Mosand opp på tempo NM i Grimstad. Han hadde som mål å sykle på 45 minutter, men Moskusen overrasket stort og dunket inn på 43.18!

Mosand klar for tempo-NM

Klokken 17:32 i dag starter Jon Morten "Moskusen" Mosand i tempo-NM, der man også finner blant annet Edvald Boasson Hagen på startstreken

Farrisrunden

Ifølge min hukommelse var Farrisrunden forholdsvis kort, mye asfalt og inneholdt kun en bakke. Etter årets versjon må jeg innrømme at det også er mulig å bli godt sliten i en slik løype ;)

NM Duathlon

Når NM Duathlon ble arrangert dagen etter Telemark Tours, tenkte jeg at det var ypperlig anledning til å kjøre en drøy konkurranse-helg og virkelig få testet hvordan løpebeina responderer på ekstrem slitasje. Resultatet ble vel akkurat som forventet.

Telemark Tours – 250 km

Grytidlig lørdag dro Alex, Bendik og jeg til Skien for å oppleve noe av det Telemark har å by på av natur i det 250 km lange (muligens 245…) Telemark Tours. Det beste har de i år dessverre tatt ut, da turen innom Seljord er erstattet av to(!!) turer innom Drangedal. Galskap, men da fikk hvertfall...

Vestmarkrittet 01.06.2013

To Kjekkaser stilte til start i Vestmarkrittet som gikk 1. juni med Andreas og Tore. Vestmarkrittet er et stort ritt med mange utøvere.

Tempo Gigante

I min oppkjøring til NM i Tempo 20.juni, var det nå duket for en test på et temporitt. Dette var mitt første temporitt noen sinne og det var samtidig min generalprøve i forkant av NM. Løypa var 30km lang og relativt flat. Det var noen gode temposyklister til start i Tempo Gigante, arrangert av...

Randsfjorden Rundt 2013

Årets første seier for Team YT – Torshov Sport kom i årets Randsfjorden Rundt. Etter at Atea, Rye Expressen og Sepura syklet landegrensen var vel vi favoritter etter plasseringene i vårens ritt å bedømme. Team Oslo, Rye Tempoen og Ottestad Black edition ville gjøre det de kunne for å ødelegge...

Holmenkollstafetten 2013

Lørdag 11. mai var det duket for Holmenkollstafetten, og ettersom det var 90-årsjubileum, stilte selvfølgelig Team Kjekkas til start. Etter lengre tids planlegging var det enkelte av våre multiatleter som valgte bort denne festdagen til fordel for Norgescup i terrengsykkel i gjørmeeldoradoet...

6. plass i Helgøyatråkket

Helgøyatråkket er blitt ett av mine desiderte favoritt-ritt, ikke bare på grunn av den vakre snøen i fjorårets versjon, men på grunn av mye sti, mye høydemeter og flere morsomme utforkjøringer. Dessuten er det årets første skikkelige terrengritt, og samler et godt og spent elitefelt.

3.plass Enebakkrundt 2013

Sesongen smeller aldri for fult i gang før du har rullet over startstreken på Enebakkrundt! På startstreken stod det over 30 mann klare for fest!

JH rittet 2013

Det var klart for årets andre fellesstart og for første gang skulle vi stille flere Kjekkaser på startstreken i JH rittet. Kjekkaser til start var Espen, Nicolay, Tore, Bård, Andreas og Alex. Rittet er 7 mil langt og ganske flatt med en 4 km stigning midtveis.

Stjernetråkket 2013 – Mastercup M30 – 39

Endelig var dagen kommet og startskuddet for årets rittsesong som i de foregående sesongene er Stjernetråkket, rittet som er først ute av alle. Nytt av året var at ingen kjekkaser stilte til start i turrittet, men Undertegnede og Per Christian skulle stille i Mastercup M30 – 39. ( Veterancup ). I...

Oppdatering fra Tenerife

En del av gutta har reist til Tenerife for å starte oppkjøringen til sykkelsesongen. Noen reiste allerede for en uke siden, mens de siste kom ned nå i helgen. Det vil bli lite oppdateringer fra turen her på vår hjemmeside, men Jon Morten "Moskusen" Mosand har en blogg der det vil bli lagt ut noen...

Birkebeinerrennet 2013

Sykkelsesongen er aldri i gang før Birkebeinerrennet er unnagjort! I år var det meldt rekord føre med sol og trikkeskinner, men så feil kunne arrangørene ta!

Rapport vasaloppet 2013

Søndag gikk Vasaloppet av stabelen, 9 mil staking i kjedelig svensk natur. Likevel er dette et av mine desiderte favoritt-renn.

Innendørs golf-mesterskap

Forrige lørdag var det klart for et (uoffisielt) innendørs kjekkas-golfmesterskap. Det kom noen forfall like før tee-off (presset ble vel antageligvis for stort for noen), så vi ble totalt bare 4 stykker som skulle konkurrere om tittelen. Dette var Mosand, Lunaas, Dre og undertegnede.

Samarbeidet fortsetter..

Etter fjorårets flotte sesong fortsetter vi samarbeidet med Team Torshov som for øvrig nå heter Team YT – Torshov Sport etter at TINE YT har gått inn som hovedsponsor for laget som kom på 2 plass i Lillehammer – Oslo 2012

Grenaderløpet 90km 2013

Torsdag kveld tok jeg en avgjørelse og meldte meg på et av verdens hardeste skirenn! Jeg visste Torgeir var interessert og sende han en melding «er du mann nok for Grenaderen?» Svaret var enkelt og vi var nå to Kjekkaser klare for Grenaderen!

Holmenkollen Skimaraton 2013

Etter at vi har flyttet til Rotnes i Nittedal, har det blitt mye langrenn den siste tiden. Jeg tenkte det var på tide å sjekke om vi var i rute mot Birken! Jeg tok en rask avgjørelse og meldte Tina Marie og undertegnende på rennet folk sier er hardere en birken!

Juleøltest 2012

Lørdag 22. desember 2012 var det klart for årets Kjekkas-julebord. I år var det Casa Karl som var lokasjon for god mat og drikke i hyggelig lag. Kl 16 var tidspunkt for oppmøte, noe ikke alle klarte å forholde seg til. Derfor var det kjøpt inn aperitiff i form av Bobbos Pizza lekkert dandert i sm...